500 گرمی 
فروش عمده و خرده

ارسال رایگان در تبریز

16,500 تومان

ارسال رایگان در تبریز

10,500 تومان

ارسال رایگان در تبریز

15,000 تومان

 در 15 رایحه دلنشین

ارسال رایگان در تبریز

17,000 تومان

در بسته بندی 500 گرمی

ارسال رایگان در تبریز

24,000 تومان

در بسته بندی 900 گرمی

ارسال رایگان در تبریز

39,500 تومان

در بسته بندی

900 گرمی

ارسال رایگان در تبریز

46,000 تومان


آهنگ های امید بخش

 

sohrab pakzad-In Che Hesie.mp3

 

لینک دانلود: پرشین گیگ



برچسب ها:

درد معده و روش های درمان درد معده

درد معده و روش های درمان درد معده 







 چه وقت به پزشک مراجعه کنیم:

۱. درد شکم ناگهانی و شدید است.

۲. درد بیش از چهار روز طول کشیده است.

۳. خونریزی مقعد یا کاهش وزن وجود دارد.

۴. اسهال و درد شکم به‌طور مکرر روی می‌دهد.

ـ درد معده نشانهٔ چیست:

اگر خوردن یک غذای تند معده‌تان را به‌درد آورده است، تعجب نکنید. چیز مهمی نیست، احتمالاً دچار دل به‌هم خوردگی معده شده‌اید و حداکثر بعد از چند روز حالتان خوب می‌شود. اما اگر با خوردن غذای معمولی برنج و غلات و مراقبت از معده هنوز هم ناراحتید و درد معده دارید، احتمالاً دچار زخم گوارشی شده‌اند. این زخم‌ها که درون لولهٔ گوارشند، به هر شکل و اندازه و در هر جا ممکن است پدیدار شوند. در واقع، دردی که با خوردن غذا کمی آرام بگیرد ممکن است علامت زخم معده یا دوازدهه باشد. برخلاف درد دل به‌‌هم خوردگی معده، درد زخم گوارش باز می‌گردد.

گرچه هنوز علت دقیق زخم گوارشی نامعلوم است (تحقیقات اخیر باکتری‌هائی را که نام هلیکوباکترپیلوری دارند مسئول ایجاد این زخم‌ها می‌داند)، اما مشخص است که خوردن چیزهائی مثل آسپیرین و قهوه زخم را بدتر می‌کند. برخی داروها، مثل آسپیرین، توانائی معده را برای التیام خود مانع می‌شود.

اما گاهی زخمی در کار نیست و درد معده دارید. در این حالت ممکن است دچار سوء هاضمه شده باشید، یعنی پوشش درونی معده هر غذائی را تحمل نمی‌کند که شایع‌ترین اینها غذاهای پر ادویه است. نشانگان قولون تحریک‌پذیر هم دستگاه گوارش را به تنگ می‌آورد. در اینجا روده در به جلو راندن غذا دچار اشکال شده است. علامت مشخصهٔ نشانگان قولون تحریک‌پذیر درد شکم همراه با اسهال یا یبوست و نفخ است. درد با اجابت مزاج تسکین می‌یابد، ولی باز هم بر می‌گردد.

مسمومیت غذائی هم درد معده می‌آورد. ممکن است ساندویچ کهنه‌ای را نادانسته خورده باشید، ولی رودهٔ شما کهنگی آن را تشخیص می‌دهد. نفخ ناشی از بلع هوا در هنگام جویدن یا تولید گاز متان در هنگام هضم غلات هم ممکن است در لولهٔ گوارش گیر کرده و تا خارج شدن آن ایجاد درد کند.

متأسفانه، تعداد بیماری‌های گوارشی که می‌توانند ایجاد درد ناگهانی شکم بکنند زیاد است. از جملهٔ اینها التهاب زخمی قولون، بیماری کرون، بیماری کیسهٔ صفرا، التهاب آپاندیس، التهاب دیورتیکولی، و التهاب لوزالمعده است.

ـ درمان درد معده:

برای تشخیص علت هر درد شدید و تند شکم نزد پزشک بروید. چون علت این دردها معمولاً نیاز به درمان هرچه سریع‌تر طبی دارند. اما برای رفع درد و ناراحتی جزئی شکم کارهائی می‌توانید بکنید. چای بخورید. اسید تانیک موجود در یک فنجان چای دم‌کرده ظاهراً به دفع برخی باکتری‌ها و مواد شیمیائی عامل درد معده کمک می‌کند، مخصوصاً اگر اسهال هم داشته باشید. ظرف یک ساعت پس از خوردن چای درد باید تسکین یابد. ضد اسید بخورید. تمام داروهای ضد اسید ماده‌ای دارند که زیادی اسید معده را خنثی می‌کنند. (به بخش سوزش دل، مراجعه کنید).

ـ درمان درد زخم گوارشی:

گرچه علت دقیق زخم گوارشی معلوم نیست، ولی راه‌های درمانی خوبی برای آن دارند. دارو بخورید. انواعی از داروها وجود دارند که با تأثیر بر گیرنده‌های H۲ توان معده را برای تولید یا ترشح اسید مهار می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که در ۹۵ تا ۹۸ درصد موارد استفاده از این داروهای قوی زخم التیام یافته است. بیشتر پزشکان معتقدند که این دارو باید جزء اصلی درمان باشد. سایمتیدین بخورید. داروهائی مثل سایمتیدین و رانیتیدین تولید اسید معده را که باعث زخم می‌شود متوقف می‌کنند.

آنتی‌بیوتیک بخورید.

 اگر درد مقاوم شکم و اسهال دارید، احتمالاً برای از بین بردن باکتری‌های جای گرفته در معده باید آنتی‌بیوتیک بخورید. شیر بخورید. خوردن یک لیوان شیر بدون چربی در حملهٔ درد زخم معده تسکین سریع آن را به‌دنبال دارد. شیر مانند یک ضداسید عمل می‌کندو با خنثی کردن اسید درد را هم از بین می‌برند. اما مواظب باشید: برخی از کسانی که برای تسکین درد معده شیر خورده‌اند، بعد از مدت کوتاهی دچار درد شدیدتر گشته‌اند.
غذای محرک نخورید. پزشکان مدت‌ها قبل متوجه شده‌اند که غذاهای پرادویه ایجاد زخم گوارش نمی‌کند، ولی درد زخم را شدت می‌بخشد. بافت زخم بسیار حساس‌تر است و وقتی غذای تند یا اسیدی خورده شود، درد ایجاد می‌شود. پس، از خوردن غذاهای محرک زخم خودداری کنید. قهوه نخورید. دلیلی وجود ندارد که نشان دهد خوردن قهوه زخم معده می‌آورد، ولی کافئین قهوه زخم را تحریک می‌کند. به‌هر حال، هیچ‌وقت بیش از دو یا سه فنجان قهوه در روز نخورید.

زیاد آسپیرین نخورید.

تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد آسپیرین پوشش معده را آسیب رسانده و باعث خونریزی آن می‌شود. اگر برای رفع سرماخوردگی یا سردرد دو سه روز آسپیرین می‌خورید، اشکالی ندارد، ولی اگر بیش از سه ماه خورده‌اید، ممکن است دچار گرفتاری شوید. در این مورد، پزشک می‌تواند داروی دیگری جایگزین آن کند. سیگار نکشید. نیکوتین سیگار پوشش معده را آسیب رسانده و زخم آن را تشدید می‌کند.

ـ درمان درد نشانگان قولون تحریک‌پذیر:

متأسفانه هنوز علت نشانگان قولون تحریک‌پذیر کاملاً معلوم نیست، ولی خوشبختانه با تشخیص آن می‌توان تمام ناراحتی‌ها را از بین برد. وحشت نکنید. چون اغلب تشخیص علت نشانگان قولون تحریک‌پذیر سخت است، در برابر معاینه و آزمایش صبور باشید. وقتی تمام آزمایش‌ها منفی باشند و کسی نتواند علت را به شما بگوید، نگران شدن چیزی عادی است. فیبر بخورید. سبزیجات و غلات سبوس نگرفته نه تنها حاوی مواد مغذی هستند، بلکه از یبوست هم جلوگیری کرده و قولون تحریک‌پذیر را آرام می‌کنند.

چربی نخورید.

غذاهایچرب تحریک‌پذیری قولون را بیشتر می‌کنند. غذاهای محرک نخورید. غذاهای پر ادویه هم در تحریک‌پذیری قولون شرکت دارند. غذاها را امتحان کنید. گرچه همهٔ پزشکان معتقد نیستند، ولی برخی می‌گویند که نشانگان قولون تحریک‌پذیر ممکن است ناشی از حساسیت به برخی غذاها باشد. شما می‌توانید با حذف یک‌به‌یک موادی که می‌خورید درستی یا نادرستی آن را نیز امتحان کنید. شیر، تخم مرغ، گندم، ذرت، سویا، بادام زمینی، مرکبات، نوشابه‌های گازدار، و شکلات از شایع‌ترین مواد ایجاد کننده، واکنش‌های حساسیتی روده هستند. هر بار گروهی از مواد را برنامهٔ غذائی خود حذف کرده و ببینید آیا درد تسکین می‌یابد یا نه. اگر علائم ناراحتی از بین برود، معلوم می‌شود که به آن ماده حساسیت دارید.

دارو بخورید.

 اگر از ناراحتی‌های نشانگان قولون تحریک‌پذیر در رنج هستید، پزشک ممکن است برایتان داروهای ضدگرفتگی روده تجویز کند که ماهیچه‌های روده را شل می‌کنند. این داروها را فقط در دوره‌های شدید با درد باید مصرف کرد.
آگاهی داشتن در مورد بهترین درمان برای سوزش معده ( سوزش سردل)  از اهمیت بسیاری برخوردار است. به جای آنکه علائم آن را پنهان کنید ، آن  را درمان کنید. زیرا بسیاری از داروهای رایج وجود دارند که به خوبی اثر می کنند.

بهترین درمان برای سوزش معده

علائم آن حس سوزش در قسمت پایین سینه است که درد ناخوشایندی است و بر اثر بازگشت اسید معده به  سمت بالا و وارد شدن به مری این حس سوزش بوجود می آید که منجر به دردهای شدید می شود.

چه گزینه هایی برای یافتن بهترین درمان سوزش دل دارید؟

بهترین درمان به شما کمک می کند که این مشکل را از بین ببرید. متاسفانه به دلیل محدود بودن اطلاعات این مقاله من فقط چند علاج کلی برای ترشی معده را ذکر می کنم.

بهترین درمان سوزش معده

صنعت دارو از فروش داروها برای این بیماری میلیون ها دلار بدست می آورد که البته این دارو ها فقط عوارض این بیماری را درمان می کنند نه علت اصلی سوزش دل را ، بنابراین با پیشگیری ساده از بروز این عوامل می توانید از وقوع این بیماری جلوگیری کنید.وقتی علت اصلی را پیدا کنید ،بهترین درمان را به راحتی پیدا خواهید کرد و اطمینان حاصل می کنید که بیماری شما باز نخواهد گشت. بهترین  درمان نه تنها  مبارزه کردن با علائم بیماری است  بلکه مبارزه با علت اصلی آن است. بدون معالجه علت ریشه ای بیماری ، تقریبا خلاص شدن از این بیماری غیرممکن است.

در مرحله نخست برای پیدا کردن بهترین درمان باید چیزی که عامل بروز این مشکل است را شناسایی کنید . برخی کارهایی که هر روز انجام می دهیم می تواند عامل  سوزش دل باشد .فقط یکبار وقتی علت اصلی این مشکل را فهمیدید به سادگی بهترین درمان را خواهید یافت و مطمئن  می شوید که این بیماری برنمی گردد.

عوامل اصلی که منجر به سوزش دل می شوند چیست؟

1- کافئین: اگردرحال فکرکردن هستید "خوب من قهوه نمی نوشم بنابراین ،نمی تواند عامل سوزش دل باشد" میتوانید مرتکب اشتباه بزرگ شوید،اتفاقا هنوز در حال مصرف مقدار زیادی کافئین در رژیم غذایی خود هستید!  مثل نوشیدن ملایم کولا ، خوردن شکلات ها و حتی چای عادی. کافئین باعث می شود ماهیچه های حلقوی مری شل شوند. بنابراین مواد شیمیایی اسیدی از معده بالا وبه سمت گلو می رود . دراین مورد بهترین درمان برای سوزش دل کاهش مصرف کافتین  تا جائیکه امکان دارد است.

2- غذاهای چرب وروغنی: غذاهای چرب 3 الی 5 برابربیشتراز غذاهای سالم زمان برای هضم شدن نیاز دارد . مشکلی که غذاهای دیرهضم ایجاد میکند این است که غذاها درداخل معده شروع به مخلوط شدن میکنند وبا عث افزایش فشار به ماهیچه های حلقوی مری میشوند که دربازگشت باعث میشود مواد شیمیایی آنزیمی غذا به گلوی شما برگردد ومری شمارا بسوزاند . بهترین درمان برای سوزش دل دراین مورد حذف غذاهای ناسالم از رژیم غذایی خود تا  حد ممکن است . اگر رژیم غذایی علت سوزش دل شماست ، رژیم غذایی خاصی وجود دارد که به طور قطعی این سوزش را کاهش میدهد . تغییرات دررژیم غذایی بهترین درمان برای بیمار است،

3- سیر: سیروگوجه فرنگی محصولات اساسی اند که موجب بازگشت اسید میشوند. این نوع غذاها همچنین ماهیچه های حلقوی مری را شل میکنند.

4- سیگار کشیدن: مواد شیمیایی خطرناکی که از دود سیگار بوجود می آید موجب ضعیف شدن ماهیچه  حلقوی پایین مری میشود. این مسئله خود باعث بروز عوارض سوزش دل خواهد شد. اگرنمیتوانید سیگاررا ترک کنید نگران نباشید .نکات دیگری در کتاب پیان سوزش معده وجود دارد که سایر درمانها راتوضیح خواهد داد.

5- مصرف زیاد الکل باعث شل شدن ماهیچه های حلقوی مری میشود بنابراین با دریافت بهترین درمان هنوز میتوانید مقدار متوسطی الکل بدون حس سوزش درمعده خود مصرف کنید.

رهایی از سوزش معده

آخرین نکته مهم این است که فقط چندین حرکات فیزیکی هستند که عامل بروز عوارض سوزش معده می شوند وعوامل دیگری مثل خستگی روحی یا حتی استرس میتواند بربروز این مشکل مؤثرباشد. بهترین درمان آن است که ریشه درد را درمان کند حال عامل جسمی ، روحی حتی آمیزه ای از هردوی آنها میتواند باشد که دربیشتر موارد هردو عامل ایجاد این مشکل رامیکند. تازمانیکه این مشکل از بین نرفته درمان را کنارنگذارید. پیدا کردن عامل بیماری به منظور بررسی مجدد بهترین درمان درشرایط خاص شما انجام میشود.

در برخی از بدترین موارد سوزش معده ، این درد همراه با استفراغ است که شدید میباشد . اگر دراستفراغ خود خون مشاهده کردید هرچه زودتر باید باپزشک تماس بگیرید . یکی دیگر از خطراتی که بسیار معمولی به نظر میرسد استفاده از برخی داروها است .

خوردن داروهایی مثل آنتی هیستامین ، ایبوبروفن ، ناپروکسن ، آسپرین و برخی از داروهای ضد التهاب همگی میتوانند ایجاد سوزش معده کنند.

گاهی درموارد خیلی شدیدتر درقسمت شکم در امتداد قفسه سینه حس درد شدیدی می کنید که انگار قفسه سینه را فشار میدهند. این علائم می تواند علائم حمله قلبی باشد. پس توصیه می شود هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

- برای خلاص شدن ازاین مشکل بهترین روش درمان را انتخاب کنید.

- سعی کنید وعده های غذای شما مختصرباشد . از خوردن غذاهای سرپایی درآخر شب صرف نظر کنید .

- بعد از خوردرن غذا درحدود 2 الی 3 دقیقه دراز نکشید.

- ازخوردن غذاهای تند و ادویه دار خودداری نمایید.

- سیگاررا ترک کنید.

- سالاد زیاد بخورید.

- خوردن غذاهایی مثل شکلات ، غذاهای چرب ، سرخ کردنی ، قهوه ، نوشیدنی های کافئین دار ، الکل دار و گازدار را کاهش دهید.

- کمربند شل ببندید یا شلوارهایی بپوشید که کمر محکمی داشته باشد.(نیاز به بستن کمر بند نداشته باشید)

- اگر بخاطر بیماری دیگری دارو مصرف می کنید بدانید که این داروها می توانند باعث سوزش معده شوند.

دارو زیاد مصرف نکنید اما اطمینان داشته باشید که قبل از خوردن دارو برای سوزش معده ، درمان خانگی را استفاده کرده اید . بی توجهی نشان دادن به این مشکل کارعاقلانه ای نیست زیرا بیماری شما بدترمی شود.

درمان علت اصلی عاقلانه ترین درمان است که توصیه می شود. درنهایت ، هرکسی می داند پیداکردن بهترین روش ، معالجه طبیعی است زیرا عوارض جانبی کمتری میتواند داشته باشد. اگر رژیم خودرا شروع کردید وباور دارید که بهترین روش درمان برای سوزش معده را پیدا کرده اید برای شما مناسب ترین کار است . اگرعلائم به نظرنمی آید که فروکش کرده باشند، بنابراین تماس گرفتن با پزشک برای یافتن بهترین نحوه درمان کار عاقلانه ای است./ مجله پزشکی مادر
گردآوری: مجله اینترنتی ایران مطلب



برچسب ها:



برچسب ها:

خنده



برچسب ها:

خنده



برچسب ها:

خواص چای

 


آیا می دانید همین چای سیاهی که هر روز دم می کنید و نوش جان می کنید دارای فوایدی بسیار زیادی است؟

 

دو فنجان چای به اندازه پنج وعده سبزی، آنتی اكسیدان دارد.

چای از تشكیل لخته‌های خونی در سرخرگ‌های اصلی جلوگیری می‌كند. پلاك‌ها در واقع تركیبی از چربی خطرناك و كلسترول هستند.

مصرف روزانه سه فنجان چای راهكاری موثر برای جلوگیری از حمله قلبی و سكته مغزی است.
به گزارش ایسنا، پزشكان دانشگاه غرب استرالیا در یك بازبینی جدید یادآور شدند كه نوشیدن منظم چای سیاه یا چای سبز می‌تواند 11 درصد خطر حمله قلبی و بیماری‌های قلبی را كاهش دهد.

چای از تشكیل لخته‌های خونی در سرخرگ‌های اصلی جلوگیری می‌كند. پلاك‌ها در واقع تركیبی از چربی خطرناك و كلسترول هستند.

به گزارش روزنامه‌ تلگراف، متخصصان تغذیه معتقدند كه به لحاظ تحویل آنتی اكسیدان‌ها، دو فنجان چای معادل پنج نوبت مصرف سبزیجات یا دو عدد سیب حاوی آنتی اكسیدان‌ها است. مزایای چای به طور چشمگیری به خاطر محتوای فلاوونوئید آن است.

فلاوونوئیدها در واقع محتویات آنتی اكسیدانی هستند كه با بیماری‌های قلبی ـ عروقی تعامل دارند. هر یك فنجان چای بین 150 تا 200 میلی‌گرم فلاوونوئید دارد. علاوه بر این‌ها میزان فلاوونوئید موجود در چای سیاه درست به همان اندازه چای سبز است



برچسب ها:

خنده



برچسب ها:

رایحه درمانی

آروماتوراپي يا رايحه درماني چیست ؟

آروماتوراپي يا رايحه درماني يعني استفاده از عطرها در درمان . در اين روش از روغن هاي گياهي خوشبو مانند گل سرخ ، ليمو ، سنبل ، يا نعنا براي درمان استفاده مي شود . اين عصاره ها را به صورت ماساژ روي سطح پوست يا در شستشو يا تنفس مستقيم يا پخش کردن در محل زندگي به کار مي برند . از اين روش براي تسکين درد ، مواظبت از پوست ، کاهش اضطراب . خستگي و نيرو بخشيدن به بدن استفاده مي شود . عطرها مي توانند روي حالات خلقي مؤثر باشند ، خستگي و اضطراب را کاهش دهند و باعث آرامش شوند .
هنگامي که عطرها استشمام مي شوند ، از طريق پياز بويايي و تحريک اعصاب روي مغز اثر مي گذارند .
روغن ها يا عصاره هاي مورد استفاده در اين روش ، اسانس هاي آروماتيکي (معطر ) هستند که از گياهان ، گلها ، درختان ، ميوه ها ، پوست درختان ، علف ها و دانه ها استخراج مي شوند و از آنها براي درمان بيماري هاي جسمي يا رواني مشخصي استفاده مي شود و مي توانند باعث بهبود يا پيشگيري از بيماري ها شوند .

در اين روش از حدود يکصد و پنجاه عصاره استفاده مي شود . بيشتر اين مواد خاصيت ضد عفوني کننده دارند . برخي نيز خواص ضد ويروسي و ضد التهابي ، کاهش دهنده ي درد ، ضد افسردگي يا خلط آور دارند . اين مواد مي توانند خواص ديگري مانند ايجاد آرامش ، بهتر کردن هضم غذا و افزايش دهنده ادرار داشته باشند . براي ايجاد بهترين آثار درماني ، اين اسانس ها بايد از مواد اوليه خالص و طبيعي تهيه شوند و مواد مصنوعي چنين خواصي ندارند .
رايحه درماني يکي از روش هايي است که نسبت به ساير روش هاي درماني از پيشرفت سريعي برخوردار بوده و به صورت گسترده اي در منازل ، کلينيک ها و بيمارستان ها براي موارد مختلفي از جمله کاهش درد حين زايمان ، کاهش درد ناشي از عوارض شيمي درماني در بيماران سرطاني و توانبخشي بيماران قلبي استفاده مي شود .
در کشور ژاپن مهندسان از عطرها براي طراحي فضاي داخلي استفاده مي کنند .به طور مثال از رايحه ي سنبل يا رزماري که بين مشتري ها منتشر مي شود ، براي آرامش بخشيدن به کساني که منتظر هستند استفاده مي شود يا از عطر ليمو و اوکاليپتوس براي جلوگيري از کاهش هوشياري کارمندان بانک به کار مي رود .

تاريخچه ي رايحه درماني :

اين روش سابقه ي شش هزار ساله يا بيشتر دارد . در يونان ، روم و مصر باستان همگي از مواد معطر براي درمان استفاده مي کردند . به توصيه پزشک مصري ، ايمهوتپ ، از روغن هاي معطر براي استحمام ، ماساژ دادن و موميايي کردن اجساد در شش هزار سال پيش استفاده مي کردند . در مصر باستان ايمهوتپ خداي طبابت و درمان بود . هيپوکارت ( در يونان باستان ) خداي پزشکي بود و از حمام هاي رايحه درماني و ماساژ و از دود کردن مواد معطر براي درمان مردم آتن استفاده مي کرد .
رايحه درماني نوين در سال 1930 دوباره شکل گرفت . هنگامي که شيميدان فرانسوي ، رنه موراسين گاته فوس ، واژه آروماتراپي ( رايحه درماني ) را براي استفاده درماني از عطرها ابداع کرد . او شيفته ي خواص سنبل در درمان زخم هاي سوختگي دست خود بدون بر جا گذاشتن هيچ اثري ( اسکار زخم ) شد . سپس شروع به تحقيق در مورد خواص درماني عطرها در درمان بيماري هاي جسمي و رواني کرد . در طول جنگ جهاني دوم جراح فرانسوي ارتش ، دکتر جين والنت ، از عصاره هاي معطر به عنوان ضد عفوني کننده استفاده کرد .پس از آن مادام مارگارت ماروي ، رايحه درماني را به عنوان يک روش درماني گسترش داد . از عطرهاي مختلف را براي درمان بيماري ها تجويز کرد . او به استفاده از عطرها براي ماساژ دادن در درمان اعتبار بخشيد . رايحه درماني هنگامي که عطرها به صورت همزمان بر جسم و ذهن اثر کنند بيشترين تأثير را دارد .

رايحه درماني چه کار مي کند ؟
عطرها حس قدرتمند بويايي را تحريک مي کنند . بوهايي که ما استشمام مي کنيم ، آثار مشخصي روي احساسات ما دارند . پزشکان دريافته اند در بيماراني که حس بويايي خود را از دست داده اند ، در ريسک ابتلا به مشکلات رواني مانند افسردگي و اضطراب قرار دارند . ما انسان ها قدرت تشخيص 10/000 نوع بوي مختلف را دارا هستيم .
تحريکات بوهاي مختلف از طريق مژک هاي بويايي به سيستم ليمبيک ( قسمتي از مغز که خلق و خو ، روحيات و قدرت يادگيري ما را کنترل مي کند ) مي روند . مطالعات ما استفاده از امواج مغزي نشان دادند که بوي سنبل امواج آلفاي مغز را در قسمت پشت سر افزايش مي دهد ، که اين امواج نشان دهنده ي آرامش هستند . بوي ياس امواج بتا را در ناحيه ي جلوي مغز افزايش مي دهد ، که با وضعيت هوشياري بيشتر در ارتباط است .
مطالعات دانشمندان نشان داده است عطرها از موادي تشکيل شده اند که مي توانند آثار خاصي بر جسم و روح ما داشته باشند . ترکيبات شيميايي آنها پيچيده است ولي بيشتر شامل الکل ها ، استرها و آلدييدها هستند 



برچسب ها:

شامپو ویتامینه با عصاره انار

مناسب برای کلیه موها خصوصاً موهای رنگ شده رادیکال های آزاد که حاصل برخی عوامل محیطی هستند، باعث اکسیده شدن رنگدانه ها شده و یکی از علل رنگ پریدگی در موهای طبیعی و رنگ شده می باشد.

انار به علت دارا بودن درصد بالایی از پلی فنول ها و تانین ها، که آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند، اثر محافظتی بر رنگ مو را دارا می باشد و به واسطه وجود آنتوسیانین، تیانین و پانیسیک اسید از پیری و آسیب مو و پوست سر که حاصل تابش اشعه UV است، پیشگیری کرده و با تحریک سلول های پوستی باعث بازسازی سلول های پوست سر شده و از پیری پوست سر پیشگیری می نماید. از دیگر خواص انار می توان به آنتی باکتریال و آنتی بیوتیکی بودن آن اشاره کرد.



برچسب ها:

پیشگیری از آلزایمر

10 راهکار موثر برای پیشگیری از آلزایمر

10 راهکار موثر برای پیشگیری از آلزایمر

دکتر گری اسمایل رییس بخش تحقیقات سالمندی دانشگاه UCLA می گوید : اعتقاد به اینکه آلزایمر یک بیماری ارثی است که به هیچ وجه نمی شود از آن پیشگیری کرد غیر قابل قبول ترین ایده ای است که ابراز شده است. امروزه محققین می د انند که آلزایمر مانند بیماری های قلبی و سرطان در طی دهه ها و تحت تاثیر شیوه زندگی فرد گسترش می یابد. به همین دلیل عواملی مانند میزان کلسترول، فشارخون بالا چاقی، افسردگی، تحصیلات ، تغذیه ، خواب و شرایط روحی، فعالیت های فیزیکی و اجتماعی بر آن اثر می گذارند. 

خبرخوب این است که به گفته ی پژوهشگران ، بسیاری از فعالیت های ساده ی روزمره می تواند شما را از مصیبت از دست دادن حافظه به دلیل آلزایمر محافظت کند. 
در اینجا به 10 راه اصلی اشاره می کنیم که ممکن است در عین سادگی از ارتباط آنها با بروز آلزایمرشگفت زده شوید:

 



برچسب ها:

7 روش مقابله با یبوست

یبوست دلایل متعددی دارد و دلیلش هر چه که باشد باید به فکر درمان آن بود. در این مقاله چند روش برای مقابله با این مشکل مزاجی ناخوشایند ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

فیبر زیادی مصرف کنید

روزانه باید 25 تا 50 گرم فیبر دریافت کنید تا با مشکل یبوست مواجه نشوید. به عنوان مثال یک فنجان (250 میلی‌لیتر) انگور، دو برش نان سبوس‌دار، نصف فنجان (125 میلی‌لیتر) تمشک، یک فنجان لوبیای پخته و یک عدد سیب، روی‌هم‌رفته 25 گرم فیبر به بدن می‌رسانند. اما اکثر ما روزانه به طور متوسط تنها 10 گرم فیبر دریافت می‌کنیم. در بین مواد غذایی سرشار از فیبر می‌توان به غلاتی مانند جوانه‌ها، سبوس گندم، آرد گندم سبوس‌دار و آرد گندم سیاه، میوه‌های تازه به ویژه میوه‌های ریز بدون هسته، میوه‌های خشکی مانند انجیر و آلو خشک، سبزیجات و حبوباتی مانند لپه و عدس اشاره کرد. توصیه می‌کنیم اگر روده‌های حساسی دارید این مواد غذایی سرشار از فیبر را به تدریج وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید تا با مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و یا بدتر از آن تشدید یبوست مواجه نشوید.

 

به طور مرتب ورزش کنید

مصرف مواد غذایی به تنهایی برای مقابله با یبوست کافی نیست باید تحرک بدنی داشته باشید. لازم است که هر هفته حداقل 3 مرتبه به مدت 30 دقیقه یا بیشتر ورزش کنید. داشتن فعالیت جسمانی منظم عضلات روده‌ها را تحریک کرده و آن‌ها را فعال تر می‌کند. با ورزش کردن مدت زمان دفع مدفوع از روده‌ها کاهش یافته و مدفوع مرطوب‌تر و لیزتر می‌شود.

 

آب زیادی بنوشید

متخصصان توصیه می‌کنند که برای مقابله با یبوست روزانه هشت لیوان آب بنوشید. آب باعث لیز شدن روده‌ها شده و مواد غذایی هضم شده را مرطوب می‌کند. به این ترتیب نیز عمل دفع با راحتی بیشتری صورت می‌گیرد.

 

استرس‌هایتان را کاهش دهید

استرس تأثیر مهمی در گوارش دارد. به عقیده‌ی برخی از متخصصان، روده‌ها مغز کوچک بدن انسان هستند. مغز و روده‌ها به طور تنگاتنگی به هم وصل‌اند. حرکات روده‌ها پاسخی است به تبادل علائم و سیگنال‌های پیچیده‌ی بین این دو عضو. زمانی که مغز دچار استرس می‌شود روده‌ها نیز مضطرب می‌شوند. علاوه بر این افراد مضطرب معمولاً به اندازه‌ی کافی فعالیت بدنی ندارند و چندان به تغذیه‌شان اهمیتی نمی‌دهند. برای همین هم مشکلشان چند برابر می‌شود.

 

سر ساعت به دست‌شویی بروید

حرکت روده‌ها به ساعت بیولوژیکی بدنتان مربوط می‌شود. اگر این علائم را نادیده بگیرید روده‌ی بزرگتان مدفوع را خشک‌تر می‌کند و برای همین هم دفع آن سخت‌تر می‌شود. به محض این که احساس کردید نیاز به دست‌شویی دارید به این علامت گوش دهید.

 

اگر لازم است ملین مصرف کنید البته با حفظ حد تعادل

بیشتر قرص‌ها و محصولاتی که به طور آزاد در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به فروش می‌رسند مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنند اما لازم است که دستور مصرف را به درستی رعایت کنید. توجه داشته باشید اگر در مصرف این قبیل ملین‌ها زیاده‌روی کنید روده‌هایتان تنبل می‌شوند. بهتر است نظمی به شیوه‌ی زندگی‌تان بدهید. برای مصرف هر از گاهی، از ملین‌های حاوی موسیلاژ استفاده کنید. این ملین‌ها به صورت پودر یا دارو هستند. این محصولات میزان آب و فیبر مدفوع را افزایش می‌دهند که روند دفع را سرعت می‌دهد. توصیه می‌کنیم با مصرف این داروها آب زیادی هم بنوشید.

توصیه می‌کنیم اگر روده‌های حساسی دارید این مواد غذایی سرشار از فیبر

را به تدریج وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید تا با مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و یا بدتر

از آن تشدید یبوست مواجه نشوید

 

برخی دیگر از ملین‌ها کمک می‌کنند تا مایعات جریان داشته باشند و عضلات را تحریک کنند که به هضم و دفع غذا کمک زیادی می‌کنند.

برخی دیگر از این ملین‌ها کولون (روده‌ی بزرگ) را نرم و مرطوب می‌کنند که باعث عبور راحت مدفوع می‌شود. ملین‌های دیگری هم هستند که انقباض عضلانی در روده‌ها ایجاد می‌کنند که باعث جلو راندن مدفوع در روده‌ها می‌شود. اما حواستان باشد که نباید در مصرف این ملین‌ها دچار افراط شوید. شیاف‌ها نیز می‌توانند موثر باشند اما فقط بخش انتهایی کولون را لیز می‌کنند. برای اینکه یک ملین و محصول مناسبی انتخاب کنید حتماً با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

 

یبوست ناشی از تغییر آب و هوا

خیلی از ما زمانی که به مسافرت می‌رویم و به اصطلاح آب و هوایمان عوض می‌شود دچار یبوست می‌شویم. برای مقابله با این نوع یبوست سه اصل را یادتان باشد: مصرف فیبر کافی، نوشیدن آب و ورزش. اما متأسفانه همین سه اصل در مسافرت فراموش می‌شوند. توصیه می‌کنیم زمانی که مسافرت می‌روید آب زیادی بنوشید، میوه و سبزیجات بیشتری وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید و فعال‌تر باشید. یادتان باشد مواد غذایی سرشار از فیبر در سبد یا چمدان‌تان داشته باشید مانند انجیر خشک یاآلو خشک. حتماً کفش راحتی با خودتان ببرید تا بتوانید ورزش کنید یا پیاده‌روی داشته باشید.



برچسب ها:

دلایل یبوست کدام اند؟ پیشگیری و درمان یبوست چگونه است؟

دلایل یبوست کدام اند؟ پیشگیری و درمان یبوست چگونه است؟

یبوست (Constipation) بیماری ای است که در آن فرد بسختی اجابت مزاج کرده و میزان دفع مدفوع کم می شود. مدت نرمال اجابت مزاج و فاصله بین آنها بین افراد مختلف متفاوت است. با اینحال عموما کم تر از سه بار اجابت مزاج در هفته یبوست نامیده می شود. هرچند یبوست گاه به گاه و موقتی بسیار معمول می باشد، بعضی افراد دچار یبوست مزمن بوده که باعث مشکل در زندگی و توانایی انجام وظایف روزانه شان می شود. یبوست مزمن می تواند باعث زورزدن بیش از حد برای دفع مدفوع و سایر مشکلات شود. درمان یبوست مزمن بسته بدلیل آن متفاوت است.

 

علایم 

علایم و نشانه های یبوست مزمن شامل:

  • اجابت مزاج کم تر از 3 بار در هفته
  • مدفوع بزرگ و یا سخت
  • فشار و زورزدن زیاد برای اجابت مزاج
  • احساس اینکه در روده و یا مقعد شما چیزی مانع دفع مدفوع می شود
  • احساس اینکه روده و یا مقعد شما کاملا از مدفوع تخلیه نشده است
  • نیاز به کمک برای دفع مدفوع از مقعد همچون فشار دادن شکم و یا استفاده از انگشت برای پاک کردن مقعد از مدفوع

یبوست زمانی مزمن نامیده می شود که شما حداقل 2 تا از این علایم را در طول 3 ماه گذشته داشته اید. در صورتیکه شما تغییرات مداوم و غیرقابل توضیحی در مدفوع خود حس کردید باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

دلایل

یبوست معمولا بدلیل اختلال در عملکرد روده رخ می دهد. بعضی از علل معمول این اختلال و یبوست شامل:

 
  • دریافت کم و ناکافی آب
  • دریافت کم و ناکافی فیبر
  • تغییر در رژیم معمول غذایی و یا برنامه زندگی در اثر خیلی از موارد همچون مسافرت
  • فعالیت و ورزش ناکافی و بی تحرکی
  • مصرف مقادیر زیاد محصولات لبنی
  • استرس
  • کم کاری تیروئید
  • بیماری های مغز و اعصاب همچون بیماری پارکینسون و یا ام اس، آسیب های نخاعی و یا سکته مغزی
  • داروهای ضد اسید که حاوی کلسیم و یا آلمینیوم هستند
  • بعضی از انواع داروها (بخصوص داروهای مسکن قوی از جمله داروهای مخدر دار، داروهای ضدافسردگی و یا آهن)
  • افسردگی
  • اختلالات خوردن
  • سندرم روده تحریک پذیر
  • بارداری
  • سرطان کولون یا روده بزرگ

 

افراد در خطر 

عواملی که خطر ابتلا به یبوست مزمن را افزایش می دهند، شامل:

  • افزایش سن و پیر شدن
  • زن بودن
  • خشکی و کم آبی بدن
  • رژیم غذایی کم فیبر
  • کم تحرکی و یا عدم تحرک
  • مصرف داروهای خاص همچون آرام بخش ها، داروهای مخدردار و یا داروهای پایین آورنده فشار خون بالا

 

عوارض

یبوست مزمن می تواند عوارضی از جمله:

  • رگ های ورم کرده در مقعد (هموروئید)
  • پاره شدن پوست مقعد (فیشر مقعد)
  • عدم توانایی در دفع مدفوع
  • بیرون زدن کمی از روده از مقعد (پرولاپس رکتوم)

 

درمان یبوست

درمان برای یبوست مزمن معمولا با تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی شروع می شود،اگر این درمان ها کافی نبود پزشکتان ممکن است برای شما دارو و یا حتی جراحی توصیه نماید.

بقیه در ادامه ی مطلب ...

 



برچسب ها:

آب مروارید

همه چیز در مورد یبماری آب مروارید: 

ایسنا: آب مرواريد، كدر شدن عدسي چشم است كه منجر به مشكلات بينايي مي‌شود. در مراحل اوليه، استفاده از نور قوي و عينك، مشكلات بينايي ناشي از آب مرواريد را كمتر مي‌كند. اما در مراحل بعدي بيماري، انجام جراحي براي بهبود بينايي ضروري است. امروزه عمل جراحي آب مرواريد كم خطر و بسيار موثر است.

عدسي ساختمان شفاف و بدون رگ با قطر حدود 9 ميلي متر و ضخامت 4 ميلي متر است كه در قسمت مياني كره چشم قرار گرفته و باعث تمركز نور بر روي شبكيه مي‌شود. شبكيه لايه حساس به نور در چشم است كه پيام‌هاي بينايي را دريافت مي‌كند.

در يك چشم طبيعي نور از عدسي عبور كرده و روي شبكيه متمركز مي‌شود. براي ايجاد يك تصوير دقيق، عدسي بايد شفاف باشد.

آب مرواريد چيست؟

عدسي از آب و پروتئين ساخته شده و شفاف است تا نور بتواند از آن عبور كند. گاهي اوقات بخشي از اين پروتئين‌ها تغيير يافته و منجر به كدورت قسمت‌هايي از عدسي مي‌شوند. در نتيجه نور به خوبي به شبكيه نمي‌رسد و اختلال بينايي ايجاد مي‌شود كه اين پديده را آب مرواريد مي‌نامند.

در مراحل اوليه كه تنها بخش كوچكي از عدسي كدر شده است شايد آب مرواريد مشكلي ايجاد نكند، اما در بيشتر مواقع اين روند ادامه مي‌يابد و بخش بزرگي از عدسي كدر مي‌شود و بينايي را مختل مي‌سازد. سرعت پيشرفت آب مرواريد در بين افراد مختلف متفاوت است. آب مرواريد ناشي از افزايش سن به تدريج و طي چند سال پيشرفت مي‌نمايد. آب مرواريد در افراد جوان و افراد ديابتي ممكن است به سرعت و طي چند ماه پيشرفت نمايد ولي سرعت پيشرفت آب مرواريد در هر فرد را نمي‌توان دقيقا پيشگويي كرد.

آب مرواريد از چشمي به چشم ديگر سرايت نمي‌كند اگرچه افراد زيادي مبتلا به آب مرواريد در هر دو چشم هستند، ولي هميشه سرعت پيشرفت بيماري در دو چشم يكسان نيست. مطالب زيادي در مورد آب مرورايد ناشي از سن روشن شده است، اما هنوز هيچ علت قطعي براي آن مشخص نگرديده است. دانشمندان علل متعددي از جمله سيگار كشيدن، بيماري قند و تماس زياد با نور خورشيد را براي ابتلا به آن ذكر مي‌كنند.

انواع مختلف آب مرورايد كدامند؟

الف – آب مرورايد ناشي از افزايش سن: عدسي نيز همانند ساير قسمت‌هاي بدن،‌ در طول زندگي به رشد خود ادامه مي‌دهد و لايه‌هايي به سطح خارجي آن اضافه مي‌شود كه با گذشت زمان لنز سخت مي‌شود و شفافيت خود را از دست مي‌دهد.

آب مرواريد ناشي از افزايش سن شايع‌ترين نوع آب مرواريد است و بين سنين 65 تا 74 سالگي، 50 درصد افراد و بالاي سن 75 سالگي، 70 درصد افراد به آن مبتلا مي‌شوند، اما مي‌تواند از 35 سالگي به بعد شروع شود.

ب – آب مرواريد ناشي از ساير بيماري‌ها: اين نوع آب مرواريد در افرادي كه بيماري‌هاي مشخص ديگري از جمله ديابت (بيماري قند) دارند ديده مي‌شود. گاهي بروز آب مرواريد در رابطه با مصرف داروهاي كورتون دار است.

پ- آب مرواريد ناشي از ضربه: گاهي بلافاصله پس از صدمات چشمي و گاهي سالها بعد از آن ديده مي‌شود.

ت- آب مرواريد مادرزادي: برخي بچه‌ها با آب مرورايد به دنيا مي‌آيند يا اين‌كه در كودكي به آن مبتلا مي‌شوند كه معمولا در هر دو چشم است. اين آب مرواريد ممكن است در بينايي اختلال ايجاد نكند، اما در صورت ايجاد اختلال حتما بايد جراحي شود.

علائم آب مرواريد چيست؟

شايع‌ترين علائم اين بيماري عبارت اند از:

الف – تار شدن يا محو شدن بينايي.

ب- حساس شدن به روشنايي: درخشندگي زياد نور اتومبيل‌ها در شب، خيرگي و پخش نور چراغ‌ها و نور آفتاب، ديدن هاله اطراف چراغ‌ها.

پ- كم رنگ شدن يا محو شدن رنگ‌ها.

ت – ديد كم در شب.

ث- دو بيني يا چند بيني (كه با افزايش شدت آب مرواريد وضعيت بدتر مي‌شود).

ج- افزايش ديد نزديك، تغيير مداوم شماره عينك و يا لنز تماسي.

اين علائم مي‌تواند ناشي از ساير بيماري‌هاي چشمي نيز باشند، پس اگر دچار هر يك از اين علائم شديد حتما به چشم پزشك مراجعه كنيد.



برچسب ها:

بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون

 

پارکینسون چیست؟

بیماری پارکینسون اختلال حرکتی مزمن و پیش رونده‌ است به این معنی که علائم این بیماری به مرور زمان بدتر می‌ شوند. حدود ۱۵ درصد مبتلایان به پارکینسون پیش از ۵۰ سالگی تشخیص داده می‌ شوند. شیوع این بیماری با افزایش سن، زیاد می شود. علت این بیماری ناشناخته است و در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما تعدادی از روش‌های دارو درمانی و جراحی برای بهبود علائم وجود دارند.

بنابراین پیام‌هایی که در ارتباط با شیوه و زمان حرکت بدن  هستند، از مغز آهسته‌تر فرستاده می‌ شوند که سبب می‌ شود، شخص مبتلا قادر به شروع و کنترل حرکاتش به صورت طبیعی نباشد. بیماری پارکینسون علائم متفاوتی دارد که از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، مانند لرزش دست و پا، صورت و فک، سفتی یا گرفتگی عضلات اندام‌ها و تنه، کاهش سرعت حرکات و اختلال تعادل و هماهنگی.

بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن تر که مشخصه آن سفتی عضلانی پیشرونده تدریجی ، لرزش و از دست رفتن مهارت های حرکتی است . این اختلال هنگام رخ می دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید دوپامین (یکی از ناقلین عصبی در مغز) را از دست می دهند.

 

ویتامین های موثر در پیشگیری بیماری پارکینسون:

ویتامین E ممکن است موجب کاهش علا‌ئم بیماری پارکینسون شود.

پژوهشگران گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بررسی اثر ویتامین E بر سفتی عضلا‌نی در نمونه حیوانی بیماری پارکینسون دریافتند , این ویتامین ممکن است , به علت ماهیت آنتی اکسیدانی خود , از تخریب دوپامین در جسم سیاه مغز جلوگیری کند که این موجب کاهش علا‌ئم بیماری پارکینسون به صورت کاهش سفتی عضلا‌نی می شود.پارکینسون نوعی بیماری پیشرونده مغزی است که با پیشرفت سن , شیوع آن افزایش می یابد و با علا‌ئمی مانند کندی حرکات , لرزش اندامها , سفتی بدن و اختلا‌ل تعادل ظاهر می شود. ( مواد غذایی غنی از ویتامین E )

محققان در تازه ترین مطالعات به تاثیر ویتامین B6 در کاهش این بیماری پی برده اند و می گویند افزایش دریافت غذایی ویتامین B6 در کاهش پارکینسون موثر است.

به گزارش رویترز محققان هلندی دریافته اند احتمال ابتلا به پارکینسون در کسانی که بیشترین مصرف ویتامین B6 را دارند ۵۰ درصد کمتر از وقوع آن در افرادی با کمترین دریافت این ویتامین است.

ویتامین B6 برای متابولیسم پروتئین و عملکرد درست سیستم ایمنی و عصبی ضروری است.

برای تعیین اثر اسید فولیک ، ویتامین B6 و B12 در کاهش این ترکیب در خون و نیز کاهش وقوع پارکینسون ، محققان با بررسی گروهی از افراد ۵۵ ساله و مسن تر در مدت ۱۰ سال دریافتند ارتباطی بین مصرف B12 یا اسید فولیک و ابتلا به این بیماری وجود ندارد اما دریافت B6 بیشتر باعث کاهش خطر پارکینسون می شود.

 ( مواد غذایی غنی از ویتامین B6 و B12 )

 

موارد بیشتر از بیماریه پارکینسون در ادامه ی مطلب..

 

 

 



برچسب ها:

ارومیه شفابخش

ارومیه شفابخش

آب ارومیه با ترکیب خاصی که دارد گل و لای کف دریا را برای درمان انواع بیماری های رماتیسمی، پوستی، اختلال سوخت و ساز بدن، بیماری های زنان و... مناسب کرده است. دریاچه ارومیه که به دلیل حجم فوق العاده بالای نمک و مواد معدنی اش دومین دریای شور دنیا به حساب می آید، با غلظت بالای نمکش این امکان را به شناگران می دهد تا نه تنها از شفابخشی آب آن بهره مند شوند، بلکه با شناور ماندن روی آب تمدد اعصاب را هم تمرین کنند! این در حالی است که گفته می شود اغلب بیماری های كلاژن پوستی و مفصلی كه منشاء سایكوسوماتیك (روحی - جسمی) دارند با لجن و نمك دریاچه هایی شبیه دریاچه ارومیه قابل درمان هستند. همچنین می توان از خواص درمانی نمك دریاچه ارومیه در درمان بیماری های تنفسی مثل آسم و برونشیت و انواع سینوزیت ها نیز بهره برد.

آب دریاچه ارومیه از دسته آبهای کلروره سدیک است. نوشیدن این گونه آب ها غلظت صفرا را پایین می آورد و در نتیجه ترشح صفرا بهتر جریان پیدا می کند. علاوه بر این، گل و لای این دریاچه هم که شکل خمیری سیاه رنگ را دارد، در درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این گل جزء گل های کلروره است و گل های کلروره خاصیت تقویت کننده دارند.

علاوه بر این، انواع باکتریها، مژه دار ها، جلبلکها و از همه مهمتر سخت پوستان کوچک و بسیار ظریفی به نام " آرتمیا اورمیانا " در ارومیه زندگی می کنند که خواص درمانی این آب را بیشتر می کنند.



برچسب ها:

صابون زیبایی لجن دریاچه ارومیه

لجن درمانی در دریاچه ارومیه امروزه مردم جهان به بهداشت و زیبایی خود توجه خاصی دارند و هزینه زیادی را در سبد خانواده برای خرید محصولات بهداشتی، آرایشی و درمان و پیشگیری از بیماری های خود منظور می کنند.



برچسب ها:

چرا میخندیم؟ فواید خنده برای سلامتی

چه اتفاقاتي حين خنده روي ميدهند:
1- 15 عضله صورت منقبض ميشوند.
2- عضله اصلي گونه كه لب بالا را بلند ميكند تحريك ميشود.
3- اپي گلوت (مدخل حنجره) حنجره را بصورت نيمه بسته در مي آورد بنابراين شما به نفس نفس مي افتيد.
4- در خنده هاي شديد غدد اشكي نيز تحريك ميشوند.
5- كنترل عضلات بدن از دست شما خارج شده و بدن شل ميگردد.

علل روانشناختي خنده:
1-نشانه اعتماد به ديگران.
2-تقويت روابط اجتماعي.
3-اجتناب از درگيري و برخورد.
4-ايجاد صميميت.
5-خنده گوياي پذيرش و تعاملات مثبت است.
6-خنده بيانگر و اثبات كننده عضوي از يك گروه بودن است.

مطالب جالب در مورد خنده:
1-افراد 30 برابر بيشتر در حضور جمع مي خندند تا در تنهايي و بطور انفرادي.
2-خنده قابل سرايت است.
3-صداي خنده متشكل از آواهايي است كه در هر 210 ميلي ثانيه تكرار ميشوند.
4-انسان ها بسته به اينكه در حضور چه فرد و يا افرادي هستند بطور متفاوتي ميخندند.
5-مردها هنگامي كه در كنار يكديگر ميباشند، با خنديدن دوستي و رفاقت خود را ابراز كرده و روحيه رقابت جويانه ميان خود را تعديل ميبخشند.
6-حداكثر فركانس صوتي كه مردها قادرند با خنده توليد كنند 1200 هرتز است، اما زنان قادرند فركانسي تا 2000 هرتز توليد كنند.
7-خنده همواره پس از مكث در پايان جملات و عبارات خنده دار روي ميدهد.
8-كودكان 300 بار در روز و بزرگسالان بطور متوسط 17 بار در روز مي خندند.
9- 80 درصد خنده ها در پاسخ به جوك و لطيفه نميباشد. اغلب خنده ها در هنگام خداحافظي و يا خوشامد گويي و سلام كردن روي ميدهند.
10-زنان 126 درصد بيشتر از مردان ميخندند. دختران هم بیش اززنان
11-صداي خنده زنان آهنگين تر از صداي خنده مردان است. خنده دختران را مقایسه کنید
12-شمپانزه ها و موشهاي صحرايي نيز ميتوانند بخندند (اما نه مثل انسان ها).

فوايد خنده براي سلامتي:
1-خنده يك مكانيسم دفاعي و كنار آمدن با استرس، تحقير، خجالتزدگي و درد است.
2-خنده باعث افزايش سطح انرژي بدن ميگردد.
3-خنده باعث كاهش استرس و تنش رواني ميگردد.
4-خنده باعث كاهش درد ميگردد.
5-خنده باعث افزايش روحيه فرد و احساس خوب نسبت به خود داشتن ميگردد.
6-خنده باعث بهبود كاركرد مغز ميگردد. خنده باعث تحريك هر دو نيمكره مغز گرديده و در عملكرد آنها تعادل ايجاد ميكند.
7- خنده باعث ماساژ دادن ارگان هاي شكمي و بهبود كاركرد آنها، تقويت عضلاتي كه ارگانهاي شكمي را در جاي خود نگه ميدارند، و افزايش و بهبود عمل جذب و هضم ميگردد.
8-خنده باعث تقويت يادگيري و تمركز ميگردد.
9-خنده باعث كاهش تنش عضلاني ميگردد.
10-خنده يك تمدد اعصاب و تكنيك تن آرامي رايگان و آسان است.
11-هنگام خنده فشار خون و سرعت ضربان قلب شما افزايش مي يابد. اما بلافاصله پس از اتمام خنده فشار خون كاهش مي يابد(كمتر از حد طبيعي)
12-خنده باعث تغيير رفتار ما ميشود. پس از خنده ما بيشتر صحبت كرده وتماس چشمي و فيزيكي بيشتر برقرار ميكنيم.
13-خنده باعث كاهش سطح هورمونهاي استرس ميگردد. اين هورمونها كه در هنگام تجربه استرس و خشم ترشح ميگردند باعث سركوب سيستم ايمني بدن، افزايش پلاكت هاي خون و افزايش فشار خون ميگردند.
14-خنده باعث تقويت سيستم ايمني ميگردد. خنده سلولهاي t وb و گاما اينترفرون را افزايش ميدهد.
15-خنده ممكن است به سرفه و سكسكه بيانجامد كه باعث پاك شدن مجاري تنفسي از مخاط اضافي ميگردد.
16-خنده باعث افزايش ايمنوگلوبين a ميگردد كه از مجاري تنفسي در برابر ارگانيزمهاي بيماريزا دفاع ميكند.
17-خنديدن يك نوع فعاليت بدني هوازي ميباشد.100بار خنديدن معادل 15 دقيقه فعاليت با دوچرخه ثابت ميباشد. خنده باعث كاهش فشار خون، افزايش جريان خون در بدن و افزايش اكسيژن رساني در بدن ميگردد.
18-خنده باعث ورزش ديافراگم وعضلات شكم، تنفسي، صورت، پا و كمر ميگردد.
19-خنده باعث تخليه انرژي و احساسات منفي و مخرب ميگردد.
20-خنده با افزايش اكيسژن رساني باعث تسريع بهبود زخم ها ميگردد.
21-خنده كوتاهترين مسير ميان دو فرد است.


 



برچسب ها:

فواید خنده و آثار خندیدن

 

فواید خنده و آثار خندیدن


1-فواید خنده:خنده یک مکانیسم دفاعی و کنار آمدن با استرس، تحقیر، خجالتزدگی و درد است.

 

 


2-فواید خنده:خنده باعث افزایش سطح انرژی بدن میگردد.

 

 


3-فواید خنده:خنده باعث کاهش استرس و تنش روانی میگردد.

 

 


4-فواید خنده:خنده باعث کاهش درد میگردد.

 

 


5-فواید خنده:خنده باعث افزایش روحیه فرد و احساس خوب نسبت به خود داشتن میگردد.

 

 


6-فواید خنده:خنده باعث بهبود کارکرد مغز میگردد. خنده باعث تحریک هر دو نیمکره مغز گردیده و در عملکرد آنها تعادل ایجاد میکند.

 

 


7- فواید خنده:خنده باعث ماساژ دادن ارگان های شکمی و بهبود کارکرد آنها، تقویت عضلاتی که ارگانهای شکمی را در جای خود نگه میدارند، و افزایش و بهبود عمل جذب و هضم میگردد.

 

 


8-فواید خنده:خنده باعث تقویت یادگیری و تمرکز میگردد.

 

 


9-فواید خنده:خنده باعث کاهش تنش عضلانی میگردد.

 

 


10-فواید خنده:خنده یک تمدد اعصاب و تکنیک تن آرامی رایگان و آسان است.

 

 


11-فواید خنده:هنگام خنده فشار خون و سرعت ضربان قلب شما افزایش می یابد. اما بلافاصله پس از اتمام خنده فشار خون کاهش می یابد(کمتر از حد طبیعی)

 

 


12-فواید خنده:خنده باعث تغییر رفتار ما میشود. پس از خنده ما بیشتر صحبت کرده وتماس چشمی و فیزیکی بیشتر برقرار میکنیم.

 

 


13-فواید خنده:خنده باعث کاهش سطح هورمونهای استرس میگردد. این هورمونها که در هنگام تجربه استرس و خشم ترشح میگردند باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن، افزایش پلاکت های خون و افزایش فشار خون میگردند.

 

 


14-فواید خنده:خنده باعث تقویت سیستم ایمنی میگردد. خنده سلولهای T وB و گاما اینترفرون را افزایش میدهد.

 

 


15-فواید خنده:خنده ممکن است به سرفه و سکسکه بیانجامد که باعث پاک شدن مجاری تنفسی از مخاط اضافی میگردد.

 

 


16-فواید خنده:خنده باعث افزایش ایمنوگلوبین A میگردد که از مجاری تنفسی در برابر ارگانیزمهای بیماریزا دفاع میکند.

 

17-فواید خنده:خندیدن یک نوع فعالیت بدنی هوازی میباشد.100بار خندیدن معادل 15 دقیقه فعالیت با دوچرخه ثابت میباشد. خنده باعث کاهش فشار خون، افزایش جریان خون در بدن و افزایش اکسیژن رسانی در بدن میگردد.

 

 


18-فواید خنده:خنده باعث ورزش دیافراگم وعضلات شکم، تنفسی، صورت، پا و کمر میگردد.

 

 


19-فواید خنده:خنده باعث تخلیه انرژی و احساسات منفی و مخرب میگردد.

 

 


20-فواید خنده:خنده با افزایش اکیسژن رسانی باعث تسریع بهبود زخم ها میگردد.

 

 


21-فواید خنده:خنده کوتاهترین مسیر میان دو فرد است.



برچسب ها:

عسل واقعا طبیعی BIZ - عسل با ساکارز زیر 5%

 حضرت محمد (ص) فرموده اند: خوردن عسل، استعمال بوی خوش، سوارکاری و نگاه کردن به سبزه نشاط آور است.

به عقیده ابو علی سینا، عسل خوراکی است که جوانی را جاویدان می سازد، حافظه را نیرو می بخشد و گذشته را در خاطر زنده می کند، اندیشه را پاک می سازد، زبان را می گشاید و درد را ریشه کن می کند.

بنابر نوشته ها و منابع مشخص می شود در دنیای قدیم چه از جنبه های غذایی و چه از حیثیت دارویی این ماده اعتبار و برتری چشم گیری به تمام معجون های خوراکی داشته است، حتی امروزه هم عده زیادی معتقدند، عسل طبیعی یک غذای کامل است که خواص درمانی زیادی دارد و بی تردید نه تنها از آن به عنوان ماده قندی، بلکه به عنوان معالج بسیاری از بیماری ها استفاده می نمایند. طبق بعضی از منابع علمی عسل طبیعی در بهبود بیماری های قلبی و گوارشی و ... کمک کرده و یک غذای مفید برای کودکان دو سال به بالا به حساب می آید که در رشد آن ها تأثیر به سزایی دارد، همچنین مصرف آن در کودکان و کهنسالان به علت هضم و جذب سریع حائز اهمیت است.

عسل طبیعی به علت جذب سریع در داخل دستگاه گوارش، تخمیر الکلی ایجاد نمی کند و وجود اسیدهای آزاد در آن سبب جذب مواد چربی شده و کمبود آهن را جبران می کند. استفاده از آن به عنوان منبع انرژی در ورزش هایی چون : فوتبال، شنا، دو، کشتی، دوچرخه سواری بسیار معمول است.

دانشمندان معتقداند که عسل طبیعی به علت داشتن قند زیاد و مواد معدنی و همچنین خاصیت باکتری کشی قوی برای پوشش محل جراحی مورد استفاده قرار گرفته است. آنها همچنین گزارش کرده اند که عسل طبیعی برای معالجه زخم های سطحی، زخم معده و برای ساختن بسیاری از داروها خصوصاً شربت سینه بکار می رود. قندهای موجود در عسل علیرغم شیرینی زیاد به دندان ها هیچ صدمه ای وارد نمی سازد، بلکه آنها را سفید و لثه را محکم می کند. پروفسور واسکور گسترف عقیده دارد چنانچه شکر مدتی در دهان بماند، توسط باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان می شود که برای دندان مضر است، ولی عسل طبیعی برخلاف شکر چون دارای آنتی بیوتیک طبیعی می باشد هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندان ها را ضد عفونی می نماید.

توجه: تجویز عسل جهت بیماری ها تنها باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد.

فواید فیزیولوژیکی عسل طبیعی این تأثیرات را می توان به دو دستۀ الف) مدارک صرفاً تجربی، ب) شواهد و مدارک علمی و تأیید شده، تقسیم کرد : الف) مدارک تجربی فواید تغذیه ای عسل طبیعی عسل طبیعی به جهت سهولت جذب بهتر و مقاومت در برابر کوفتگی، مخصوصاً در مورد فعالیت های فیزیکی، مقاومت قوی را ایجاد می کند؛ همچنین کارایی بیشتر فکری را سبب می گردد. بنابر این هم افراد سالم هم افراد بیمار برای درمان هر نوع ضعف مخصوصاً در موارد هضم یا جذب غذا در بدن به آن نیاز دارند. به علاوه باعث افزایش رشد نوزادان، تثبیت مقدار کلسیم استخوان، کمک به درمان کم خونی و بی اشتهایی می شود.

فواید عسل طبیعی برای دستگاه گوارش عسل طبیعی هضم و جذب غذا را بهبود می بخشد و برای مشکلات روده ای مزمن و عفونی مثل یبوست، زخم اثتی عشر یا دوازدهه و ناراحتی های کبد، مفید است. فواید عسل طبیعی برای سیستم تنفسی در شرایط آب و هوایی معتدل و سخت، عسل طبیعی درمان شناخته شدۀ خوبی برای سرماخوردگی و ناراحتی ها و عفونتهای دهان و گلو و برونشیت می باشد. به نظر میرسد این اثر به غیر از خاصیت ضد باکتری بودن، مربوط به اثر آرام کنندگی و تسکین دهندگی فروکتوز موجود در آن باشد. فواید عسل طبیعی در درمان پوست و زخم عسل به علت خاصیت مرطوب کنندگی و تقویتی در ساخت کرمهاو مواد آرایشی کاربرد دارد. همچنین از آن در ساخت مواد دارویی یا قرار دادن مستقیم آن بر روی زخم، برای درمان درد ها و زخم های بالینی، زخم معده، زخم واریس و سوختگی یاد کرده اند. عسل طبیعی به مقاومت بدن در برابر عفونت و ترمیم بافت کمک می کند و موجب تسریع سرعت ترمیم زخم می گردد. اگر پس از سوختگی به موضع مالیده شود، سطح تاول را محدود ساخته و به ترمیم پوست سرعت می بخشد. در نوشته ها، شواهد تاریخی بسیاری از درمان انسان با عسل و یا کاربرد دامپزشکی (درد و زخم های باز و زخمهای پستان گاو) آن گزارش شده است. استفاده از نوعی کرم که روزی سه بار از آن استفاده می شود و از مقادیر مساوی عسل، آرد گندم سیاه و روغن زیتون تشکیل شده باشد، در درمان دردها و زخم های باز مثل زخم قانقاریا در اسبها بسیار موفق بوده است.

فواید عسل طبیعی برای ناراحتی های چشم براساس نظریات سنتی از اروپا، آسیا و آمریکای مرکزی عسل طبیعی، آب مروارید چشم را مداوا می کند یا کاهش می دهد و در صورتی که مستقیماً در چشم ریخته شود، آماس ملتحمه و ناراحتی های مختلف قرنیه چشم را درمان می کند. این گفته بیشتر در مورد عسل های ملیپونید و ترگونید از آمریکای مرکزی و جنوبی و هند صدق می کند.

بیماری قند (دیابت) بر خلاف تصور بعضی ها که عسل را برای بیماری دیابت بی ضرر می دانند....

 

بقیه در ادامهی مطلب..



برچسب ها:

روغن کنجد بکر یا فرابکر؟؟

تفاوت میان روغن معمولی، بکر و فرابکر؟

این نوع برای استفاده در غذاهای آبکی، ریختن روی سبزی‌ها و درست کردن سس سالاد مناسب است. زمانی که این روغن‌ها حرارت داده شوند، بو و طعم ملایم خود را از دست می‌دهند. (بعضی از سرآشپزها هنوز هم استفاده از روغن کنجد فرابکر را برای پخت‌وپز ترجیح می‌دهند) هر چه روغن کنجد رنگ و بوی تندتری داشته باشد، طعم و مزه بهتر و قوی‌تری نیز خواهد داشت. اگر این روغن، سطح اسیدی بالا داشته یا بی‌کیفیت باشد، می‌توان چنین نتیجه گرفت که، تصفیه و با روغن بکر یا فرابکر مخلوط شده و یک روغن کنجد معمولی به دست آمده است. از چنین روغنی می‌توان برای پخت و پز استفاده کرد. نباید فراموش کرد که انواع روغن کنجد در حفظ سلامت قلب موثر هستند هر چند که انواع بکر و فرابکر آن‌ها آنتی اکسیدان های بیشتری دارند.

 

ادامه ی مطلب...



برچسب ها:

فواید کنجد

ارزش غذایی کنجد

 

 

سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت:

  • کنجد یکی از بهترین‌ دانه‌های روغنی است؛ دانه‌های کنجد به رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه است که نوع سفید این دانه‌ها از همه مرغوب‌تر است.
  • کنجد منبع غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین کننده 14 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم است؛ مصرف 50 گرم کنجد، 25درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می‌کند.
  •   این دانه منبع گیاهی آهن است که برای رفع خستگی مفید است همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که به کم‌خونی فقر آهن مبتلا هستند بسیار مؤثر است.
  •  دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌آید.

 کسانی که شیر دوست ندارند می‌توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می‌آید، استفاده کنند.

  • مصرف 30 گرم از این دانه بسیار مفید است.
  •  مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی است و 45 کیلوکالری انرژی دارد همچنین کنجد موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلکه کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد.

 

***

  • کنجد منبع بسیار خوب مس است که برای بهبود و تسکین دردهای آرتریت روماتوئید مفید است.
  • کنحد منبع خوب منیزیوم است که برای کاهش فشار خون بالا مفید است.


برچسب ها:

خواص شگفت انگیز روغن کنجد

روغن کنجد بهترین روغن برای سرخ کردن دربین همه روغن ها است

 

روغن کنجد یکی از روغنهای اشباع نشده و مفید برای بدن است که در آمریکای شمالی و کانادا به مقدار زیاد مصرف می شود، زیرا این روغن نه تنها کلسترول خون  را افزایش نمی دهد، بلکه آن را کاهش نیز می دهد.

 

 



برچسب ها:

فواید کنجد

خواص مفید کنجد برای سلامتی بدن

 

ازنظر طب قدیم ایران، کنجد گرم است. کنجد بسیار مغذی است و در اکثر کشورهای فقیر به عنوان جانشین گوشت بکار می رود. خواص مفید کنجد به شرح زیر است:

 

1- برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی موثر است.

 

2- برای رفع قولنج کنجد را آسیاب کرده و با سرکه مخلوط کنید و به مقدار نصف وزن کنجد، مغز بادام  پوست کنده را به آن اضافه کنید. سپس آنها را پودر کنید و هر روز به مقدار یک قاشق سوپ خوری از آن بخورید.

 

3- کنجد گرفتگی صدا را از بین می برد.

 

4- نرم کننده معده و روده است.

 

5- کره کنجد که در کانادا بنام تاهیتی معروف است و شبیه ارده است، غذای خوبی برای رشد بچه هاست.

 

6- برگ کنجد را اگر به سر بمالید، باعث رشد و سیاهی موی سر می شود.

 

7- ارده نرم کننده معده و روده هاست.

 

8- کنجد فشار خون بالا را کاهش می دهد.

 

9- کنجد ضد رماتیسم است.

 

10- برای رفع ناراحتی کیسه صفرا مفید است.

 

11- دم کرده برگ کنجد، اسهال خونی را برطرف می کند.

 

12- روغن کنجد برای رفع تنگی نفس، سرفه خشک  و زخم ریه مفید است.

 

13- روغن کنجد سوزش ادرار را رفع می کند.

 

14- از روغن کنجد به جای روغن زیتون در سالاد استفاده کنید.

 

15- کنجد با تمام فوایدی که دارد برای معده ضعیف مناسب نیست، زیرا هضم آن سنگین است. این گونه اشخاص باید آن را با عسل و سرکه بخورند.

 

ویتامین F  چیست؟

 

ویتامین F یک اسید چرب ضروری است که باعث تشکیل لایه هایی در پوست می شود که از سلولهای پوستی محافظت و از خشکی و خرابی پوست جلوگیری می کند. همچنین باعث انتقال سایر ویتامینها در پوست می شود.



برچسب ها:

هشت راهکار برای پیشگیری از سرطان سینه

هشت راهکار برای پیشگیری از سرطان سینه

به طور متوسط از هر ۸ زن یک نفر در معرض ابتلا به این سرطان است، اما با راههای طبیعی که در این مقاله به آنها اشاره شد می‌توان تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کرد.

پیشگیری طبیعی از سرطان سینه همانطور که عنوان شد به اعمال تغییراتی در الگوی زندگی بستگی دارد که در اینجا به تشریح ۸ مورد از موثرین آنها می‌پردازیم.

۱-‌ هر روز فعالیت و تمرینات بدنی داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد زنانی که روزانه حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش می‌کنند۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

۲-‌ یک رژیم غذایی پیشگیری از سرطان را دنبال کنید. برای جلوگیری از بروز این بیماری مصرف ریزمغذی‌های گیاهی را با خوردن مقادیر زیادی از میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات سبوس‌دار، دانه‌ها، خشکبار و حبوبات افزایش دهید. در یک رژیم غذایی برای مقابله با سرطان سینه حتما مواد غذایی زیر را بگنجانید:

-‌ مواد غذایی سرشار از فیبر خوراکی که از مقدار انواع سرطان‌زای استروژن در جریان خون می‌کاهند و تا ۵۴ درصد احتمال بروز این سرطان را کاهش می‌دهند.

- دانه سویا و محصولات آن مثل «توفو» نیز احتمال سرطان سینه را کاهش می‌دهند البته در این مورد باید از مصرف زیاد محصولات شیرین شده و تصفیه شده سویا خودداری کرد.

- سبزیجات خانواده سیر و پیاز تاثیر سرطان‌زای مولکول‌های رادیکال آزاد را خنثی کرده و مانع از تکثیر سلولهای سرطانی می‌شوند.

۳- حتما وزن خود را به یک حد سالم و طبیعی برسانید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش وزن یک عامل موثر در بروز سرطان سینه است. البته این خطر بویژه زمانی تشدید می‌شود که اضافه وزن ناشی از مصرف زیاد شیرینی‌ها، نوشابه‌های قندی و سایر کربوهیدراتهای تصفیه شده باشد.

۴- الکل را از زندگی خود حذف کنید. بررسی‌ها تایید می‌کند که مصرف کنندگان الکل بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند.

۵- هرگز سیگار نکشید و یا در محیطی که دود سیگار هست، قرار نگیرید. زنان سیگاری ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند اما ترک آن بلافاصله تاثیرات سودمندی در کاهش این خطر برجای می‌گذارد.

۶- مصرف چربی را کاهش داده و از چربی‌های سالم استفاده کنید. چربی‌های ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید، مصرف چربی‌های اشباع شده را کاهش دهید و مصرف روغن زیتون و روغن ماهی امگا – ۳ را افزایش دهید.

۷- تا حد امکان از تماس با عوامل سرطان‌زا مثل غذاهای سرطان‌زا، تشعشعات غیرضروری پرتوایکس، هورمون درمانی، تماس فیزیکی یا استنشاق حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها پرهیز کنید.

۸- از مکمل‌های غنی از ریزمغذی‌ها برای پیشگیری از سرطان سینه و سایر بیماریها استفاده کنید. مناسب‌ترین ویتامین در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه شامل ویتامینهای A,D,E و روغن ماهی امگا – ۳ هستند.


مقالات پزشکی و بهداشتی - سلامت نیوز
ویرایش و تلخیص:آکاایران

به طور متوسط از هر ۸ زن یک نفر در معرض ابتلا به این سرطان است، اما با راههای طبیعی که در این مقاله به آنها اشاره شد می‌توان تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کرد.

پیشگیری طبیعی از سرطان سینه همانطور که عنوان شد به اعمال تغییراتی در الگوی زندگی بستگی دارد که در اینجا به تشریح ۸ مورد از موثرین آنها می‌پردازیم.

۱-‌ هر روز فعالیت و تمرینات بدنی داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد زنانی که روزانه حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش می‌کنند۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

۲-‌ یک رژیم غذایی پیشگیری از سرطان را دنبال کنید. برای جلوگیری از بروز این بیماری مصرف ریزمغذی‌های گیاهی را با خوردن مقادیر زیادی از میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات سبوس‌دار، دانه‌ها، خشکبار و حبوبات افزایش دهید. در یک رژیم غذایی برای مقابله با سرطان سینه حتما مواد غذایی زیر را بگنجانید:

-‌ مواد غذایی سرشار از فیبر خوراکی که از مقدار انواع سرطان‌زای استروژن در جریان خون می‌کاهند و تا ۵۴ درصد احتمال بروز این سرطان را کاهش می‌دهند.

- دانه سویا و محصولات آن مثل «توفو» نیز احتمال سرطان سینه را کاهش می‌دهند البته در این مورد باید از مصرف زیاد محصولات شیرین شده و تصفیه شده سویا خودداری کرد.

- سبزیجات خانواده سیر و پیاز تاثیر سرطان‌زای مولکول‌های رادیکال آزاد را خنثی کرده و مانع از تکثیر سلولهای سرطانی می‌شوند.

۳- حتما وزن خود را به یک حد سالم و طبیعی برسانید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش وزن یک عامل موثر در بروز سرطان سینه است. البته این خطر بویژه زمانی تشدید می‌شود که اضافه وزن ناشی از مصرف زیاد شیرینی‌ها، نوشابه‌های قندی و سایر کربوهیدراتهای تصفیه شده باشد.

۴- الکل را از زندگی خود حذف کنید. بررسی‌ها تایید می‌کند که مصرف کنندگان الکل بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند.

۵- هرگز سیگار نکشید و یا در محیطی که دود سیگار هست، قرار نگیرید. زنان سیگاری ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند اما ترک آن بلافاصله تاثیرات سودمندی در کاهش این خطر برجای می‌گذارد.

۶- مصرف چربی را کاهش داده و از چربی‌های سالم استفاده کنید. چربی‌های ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید، مصرف چربی‌های اشباع شده را کاهش دهید و مصرف روغن زیتون و روغن ماهی امگا – ۳ را افزایش دهید.

۷- تا حد امکان از تماس با عوامل سرطان‌زا مثل غذاهای سرطان‌زا، تشعشعات غیرضروری پرتوایکس، هورمون درمانی، تماس فیزیکی یا استنشاق حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها پرهیز کنید.

۸- از مکمل‌های غنی از ریزمغذی‌ها برای پیشگیری از سرطان سینه و سایر بیماریها استفاده کنید. مناسب‌ترین ویتامین در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه شامل ویتامینهای A,D,E و روغن ماهی امگا – ۳ هستند.


مقالات پزشکی و بهداشتی - سلامت نیوز



برچسب ها:

زندگی شاد

 بوسه بخند تا دنیا بروت بخنده بوسه



برچسب ها: